02 de gener 2008

Anima Aurea: una delicatessen per acompanyar

Aquest cap d'any em vaig proposar de fer un pica pica molt senzillet i passar després a menjar 4 torronets. I pel picca pica vaig triar el foie.

Una bona llauna de foie comprat a La France i per beure el meu estimat Dolç Mataró que té cos i combina molt bé amb el foie; però em faltava la cirereta del pastís. Tot buscant vaig trobar Anima Aurea, un geleé de vi Pedro Ximenez. La veritat és que va ser tot un encert.

L'Anima Aurea és una gelatina a partir d'una reducció de vi Pedro Ximenez que comercialitza Olé Olive (per més informació www.oleolive.com) Combina molt bé amb foie, però també amb formatges i fruita. Segons la informació de la casa també s'utilitza per asados i carns a la brasa però jo encara no ho he provat. El pot és de 130 gr i surt per uns 5'75 € + iva.

Agafant la idea base suposo que tampoc deu ser gaire complicat de fer a casa. Agafar un vi dolç, reduïr-lo i afegir un parell de fulles de gelatina i llestos. Fa temps ho vaig provar amb moscatell i el resultat va ser prou satisfactori, tot i que en aquell cas el vaig utilitzar per acabar una mousse de crema.