17 de desembre 2008

Motllos de silicona, pràctics ?

Fa molts dies que estic desentrenat en el bloc, per motius diversos; però molt de tant en tant, quan rebo un mail d'algú que m'ha llegit crec que val la pena de continuar-lo.
Avui ja a la prèvia de Nadal no vull parlar de menús nadalencs però si d'un dels possibles elements de regal: els motlles de silicona.
Tots els xefs mediàtics, o la majoria, els han posat de moda; i en canten les excel.lències com si fossin un gran avenç en el món de la cuina. I seguint la moda tots els diaris del país, que sempre curiosament es copien les promocions, treuen el seu repertori de motlles de forma més o menys periòdica. Davant de tal magnitud vaig decidir de tenir-ne algún i després de provar-los he d'arribar a la conclusió que sóc un negat en la cuina moderna.
Amb els motllos tradicionals ben untadets d'oli o mantega i una mica de farina mai havia tingut problemes per desmotllar sense destrosses; amb els de silicona, missió impossible. Sembla també que la cocció ha de ser la repera; donsc trigo més o menys el mateix amb uns que amb els altres i a sobre, si faig pastissos o cakes de certa magnitud i pes resulta que surten deformes, comptant que al desmotllar-los no passi una desgràcia majúscula com és habitual, per efecte del pes que el motllo no aguanta.
Senyores i Senyors meus, què voleu que us digui; en aquest cas em rendeixo a la tradició; tanta modernitat m'aclapara.

1 comentari:

bajoqueta ha dit...

Pos jo em vaig fer la col·lecció de La Vanguardia, i realment estic molt contenta. Cap cosa de les que he fet se m'ha trencat al desmotllar-ho.
Dona'ls una altra oportunitat :)