27 d’abril 2007

Spinakopitta


Dimecres em vaig regalar un dinar a l'Alexandros de Sabadell ja que em venia de gust menjar grec. Lluny d'experiments em vaig inclinar per la típica mussaka que per cert la vaig trobar molt forta de gust i el iogurt que era cremós però tampoc cap meravella digna del setè cel. Va ser un dinar acceptable però potser un pèl per sota del nivell d'altres grecs, tot i que ja és bo que no hagis d'anar sempre a la capital si vols cuina ètnica.
A part dels plats esmentats, vaig agafar una spinakopitta d'entrant i això em va motivar aquest article. No sóc un expert en cuina grega i per tant no sé quina és la forma tradicional d'elaborar aquest plat a base d'espinacs, fetta i pasta de full; però n'he provat uns quants i tots són diferents (deixant de banda la qualitat de la matèria primera, sobretot en si els espinacs són frescos o congelats). Alguns difereixen en el grau de triturat del continguts, des dels que clarament es distingueix l'espinac dels daus de fetta fins als que tot plegat és una pasta amb textura de puré. En el meu cas prefereixo que els ingredients estiguin barrejats però no triturats del tot.
L'altre aspecte que varia és la forma de presentar-ho, des de petits triangles de full fins a forma de caneló o de mitja lluna. En aquest cas m'és indiferent, un cop a la boca tot es barreja i s'assaboreix de forma similar.
Finalment un consell, si us he obert la curiositat pel plat proveu el que fan als Dionisios de Barcelona i els d'algun sirià de Barcelona i compareu. Tot és qüestió de gustos, i cadascú té el seu.